Štedrý deň trochu inak

25 stupňov Celzia, raňajkový gyros, daiquiri v kokosovom orechu, oplátky, kapustnica, chleba, šalát, pupáky, kokosová roláda a darčeky pod papierovým stromčekom

Slniečko začína hriať už od skorého rána a teplota v kajute sa zvyšuje. Budíme sa do krásneho 24. decembra. Janko mi hneď po zobudení blahoželá k meninám (čo je vynikajúce skóre oproti minuloročnému zabudnutiu).

Keďže dneskajšia večera je plánovaná až na ôsmu večer, odmietame hladovať a hor sa na raňajky do gréckej reštaurácie. Nemáme so sebou peniaze a tak nás Joe chtiac-nechtiac pozýva :) Musím uznať, že omeleta s gyrosom a feta syrom chutí dosť nezvyčajne.

Doobedie trávime rozposielaním vianočných pozdravom a dobíjaním elektrických zariadení – v prístave parkujeme na „samotke“ mimo hlavného móla, kde nemáme elektrinu a vodu a preto chodíme sedávať na hlavné mólo k elektrickému stĺpiku pri ružovom stole medzi štýlové jachty.

Blíži sa obed a keďže celé ráno je u nás odjakživa zaužívané ako meninový čas, vyberáme sa všetci traja na drink – daiquiri v kokosovom orechu. Tento štýlový koktejl používame aj pri skypových poštedrovečerových prípitkoch s našimi rodičmi na Slovensko a s Aďkou do Anglicka.

Síce sa trochu ochladzuje (slnko sa schováva za prichádzajúce mraky), vyberáme sa na pláž s misiou „Vianočné kúpanie“. Nič z toho! Voda je studená a my sa vyhovárame na to, že si nemusíme nič dokazovať (kde sa podeli časy našej akčnosti? :))

Navštevujeme supermarket vzdialený asi pol hodiny od maríny, kupujeme Bahamskú drevorubačsku bagetu (konečne dobrý chleba!) a posledné maličkosti, zbierame kvety na výzdobu (najkrajší mi končí vo vlasoch) a vraciame sa na loď. Joe už je pripravený k odchodu na letisko, aby vyzdvihol July, ktorá strávi tento Vianočný večer s nami.

S Jankom sa púšťame do varenia. Za polhodinu robíme úplne skvelý zemiakový šalát (prvé kombinovanie našich vianočných receptov má úspech). Robím tenké palacinky, ktoré nám večer poslúžia namiesto oplátok, zálievku na pupáky s makom (miesto pupákov sme kúpili keksíky s figovou náplňou a miesto nezohnateľného maku používame orechy), za tým vianočnu kapustnicu s hríbami a slivkami a nakoniec Janko vypráža filé. Balím darčeky, Janko prestiera stôl a pripravuje bar.

Všetko je voňavé a krásne, čakáme… fotíme sa… čakáme… 8… 8:30 … 9 … 10 … lietadlo má meškanie 2.5hodiny. Vzdávame to a ideme si pospať. Budíme sa asi o pol hodinku na kroky na lodi – konečne môže začať večera :)

S toľkého vzrušenia zabúdame na prípitok a krájame jabĺčko. Potom oplátko-palacinky s medom a strúčikom cesnaku (pravdaže všetko s výkladom slovenských tradícií), kapustnica (pri ktorej sa dozvedáme, že July nemôže mlieko – čo je dosť nanič, lebo mlieko je vo všetkom). Nasleduje šalát s rybou a na záver pupáky s orechami. Po poslednom chode sme plní ako doma na Vianoce.

Nastáva chvíľka darčekov, každý si otvára svoj balíček. Väčšinou je to jedlo, Janko dostáva aj dobrý Haitský rum a náš veľký darček je GoPro kamera – takže odteraz budú aj videá! :)

Ešte sa asi hodinku rozprávame (úplne sme zabudli na naše české pivo kúpené pre túto príležitosť) a s príjemným pocitom, že sme priniesli trošku slovenských tradícií aj na Bahamy, zaspávame.

Mimochodom: v Amerike aj na Bahamách oslavujú Vianoce až 25.12, ale koledy im tu hrajú celé dni už odkedy sme prišli.

> FOTKY <

2 komentáre k “Štedrý deň trochu inak”

1. …taketo vianoce by som bral aj ja :) inak, uz som pocul vela verzii pomenovania isteho popularneho vianocneho jedla s makom a mliekom, ale „pupaky“ su pre mna zas nieco nove :)

p.s. – aj ja chcem GoPro kameru!