Karičky a deti na ceste SNP

V máji 2021 sme sa vydali na Cestu SNP s našimi deťmi – tu sú aktuality, ktoré zdieľame na našej FB stránke (dole pod príspevkom sa dá prekliknúť vždy aj na fotky)

Doma ❤️🙏Foto: @adam lisý ...
View on Facebook
Medzi 14-14:30 dorazíme na námestie v BB 🥳🤩 a dáme si uvítaciu a záverečnú zmrzku. Ak budete na okolí, radi si dáme s vami kafčo 😉 ...

2 days ago

COS - cesta okolo sveta
Posunúť dobro ďalej...13 km a 460 metrov prevýšenieRaňajky máme spoločné s bratmi kapucínmi a keďže nám Peťo robí exkurziu po okolí, ani netuším, kedy odchádzame. Čo nám však jasné je, že sme mali suchú noc počas obrovskej búrky v spoločnosti skvelých ľudí, oprali sme si veci, osprchovali sa , najedli do popuku a cítili sa veľmi prijemne. S Peťom sa rozprávame o hosťovaní pútnikov. V podstate mi pripomína presne to, čo cítim, keď hosťujeme cyklistov. Dávanie je určite obojstranné- lebo zatiaľ čo hostiteľ sa podelí o strechu nad hlavou, jedlo, možno práčku... pútnik zdieľa zážitky, svoju kultúru, životné hodnoty. Dať možnosť svetu prísť do vlastnej obývačky je neskutočne obohacujúce a ja vám prajem, aby ste mali raz možnosť obohatiť aj svoj život touto skúsenosťou.Dneskajšie stúpania na Skalku idú pomaly. Určite aj preto, že máme pauzu na kozí puding od Boženky, ktorá so svojím synom a vnúčatkami zbierajú bylinky. Zakecávame sa (však ako inak) a zisťujeme, že spoločne majú za sebou niekoľkotýždňové splavovačky ... 😉 (Inšpirácia na ďalší výlet?🤪)Na Skalke si dávame občerstvovačku a pokračujeme k tunelu. Tam sa definitívne odpájame z červenej. Ďakujeme 🙏! Ďakujeme, že si nás viedla väčšinu cesty a určovala smer. Taktiež ale ďakujeme, že si nás pokorila a my sme sa mohli stať pútnikmi. Práve ako pútnici sme totiž začali vidieť na stromoch všetky farby značiek nie len červenú.Pri tuneli stretávame kolobežkárku Mišku, ktorá opäť rozširuje naše obzory, o zatiaľ neskúsenom spôsobe cestovania. Cesta pod tunelom je doslova zarúbaná. Takýto polom sme ešte nezažili...podliezame a prenášame asi hodinu.Posledná večera a nocľah je skvelý. Našli sme si pokojný flek nad Tajovom a rozprávame sa, čo sa komu na výlete páčilo. Ďakujeme deťom, že boli takí super parťáci.Keď si predstavím, koľko dobra sme za tieto 2 mesiace zažili som nesmierne vďačná 🙏 a mám chuť to dobro vrátiť a posúvať ďalej. Už sa teším, keď budeme hostiť my, poprípade pomáhať inak.Ďakujem aj vám, že ste si našli čas, čítať si naše zážitky 🙏❤️. Skromne dúfam, že ste v nich našli inšpiráciu na aktívny život s deťmi a možno aj nejaké hlbšie životné zamyslenia a pravdy. ❤️ ...

3 days ago

COS - cesta okolo sveta
A čo bude potom...13,9 km a 560 metrov prevýšenieRáno sa budíme na klopkanie dažďa na steny stanu. Ja sa babuším hlbšie do spacáku, Janči ide robiť raňajky 😘 ešte že to máme tak dobre podelené, že ja strážim deti v spacákoch a Janči rád ráno vstáva a robí raňajky 🙈🤣Ráno ešte trávime v príjemnej spoločnosti Mareka, Lenky a ich detičiek a predtým ako sa zbalíme sa k nám pripája Terka zo @stastne.nozky aj s deťmi. Tí idú s nami rannú etapu. Začíname lúkou plnou kvetov, ktorá však dosť stúpa a Kolko chytá krízu. Nakoniec som neúspešná v prehováraní a beriem ho na vozík. Z Bralovej skaly sú skvelé výhľady, ale zároveň tam aj riadne fučí, takže sa pohýname ďalej. Keďže celú cestu prekecáme, ani neviem ako ten čas uletí a Terka sa odpája.Ideme ďalej a za Kozími chrbtami nám radí motorkár nech ideme okolo, že zbytočne je to veľmi strmé. Zo skúseností s našimi skratkami (sú síce dlhšie ale aspoň idú horšou cestou) by sme to asi odmietli, ale poznámočka, že je tam jama na vybuchovanie starých munícií je kľúčová. O 20 minút už stojíme pri kráterovej jame a chlapci (všetci 4🤣) sú úplne fascinovaní.V poslednej dobe sa nás viac ľudí pýtalo, čo bude potom. Z krátkodobého hľadiska asi vyhodíme všetky "vypoužívané" veci, doženieme sociálny deficit s kamarátmi, pobeháme nejaké menšie výlety, navštívime rodinu a nakúpime Jankovi školské pomôcky 🙈.Z dlhodobého hľadiska je to otázne. Každému dal tento výlet niečo iné...mne spomalenie a vyčistenie mysle, chlapcom intenzívny čas v prírode a spolu s rodinou. Janči to ešte bude musieť vyhodnotiť 😉 Čo je však isté, tieto 2 mesiace sú dôkazom, že každá veľká vec sa skladá z malých krokov, že Slovensko je krásne a ľudia úžasní.Viac krát sme počuli, že deti bojkotujú práve to, k čomu ich rodičia vedú. My sme však pri Medveďom prameni stretli "tata", ktorý posledných 7 rokov, berie pravidelne svojich chlapcov na pešie niekoľkodňové výlety. Už mládenci si dnes nesú batožinu sami a spoločne spomínajú, kde čo zažili a s kým sa stretli a turistikujú už aj sami. Pohľad na nich bol inšpiratívny a utvrdil nás, že to čo robíme je správne. Spíme u kapucínov a máme večer, ktorý pohladí dušu. Ďakujeme za prijatie a všetko ❤🙏 ...

4 days ago

COS - cesta okolo sveta
O vzťahoch a nedokonalých partneroch...13,5 km 360 metrov prevýšenieNoc je pokojná a aj napriek všetkým otázkam o medveďoch to nezanecháva žiadnu stopu na našom spánku a spíme ako v bavlnke.Dneskajšok má ísť podľa jedného cyklistu po fakt ťažkej cykloceste. Od rána to stúpa a klesá a stúpa a klesá...Čo je však hlavné, my sme v pohode a teda celkový pocit zo šliapania je celkovo dobrý.Uvedomila som si, že Jančiho opisujem väčšinou v jeho ťažkých dňoch. Zdieľaním týchto našich "nedokonalých" momentov chcem poukázať na to, že žiaden vzťah nie je ideálny. Veľakrát som na nás počula výroky typu, že "vy dvaja ste sa našli a sadli si úplne". Toto som si myslela aj ja, kým som sa nedostala ku knihe 5 jazykov lásky (strašne sladký názov ja viem 🙈 ale stojí za prečítanie😉) a tam som zistila, že my sme dosť zásadne odlišní.To, že nám to klape, a to aj na takýchto výletoch je podľa mňa preto, že máme rovnaké smerovanie, hodnoty a ciele. Každý z nás máme svoje dni, kedy sme nevrlí a nespolupracujúci. Avšak ak smerujeme tým istým smerom, tak keď nás to prejde, stále sme na tej "istej lodi". Písala som, že Janči bol nevrlý. Áno občas má svoje dni... avšak väčšinu času je úžasný a ja by som ho nevymenila za nič na svete. Je to ten najtrpezlivejší otec s naozaj zaujímavými odpoveďami na nekonečné otázky "prečo...", je kreatívny, vtipný a milujúci.Dlhá cesta vyplaví to najhoršie, čo sa v nás skrýva- lebo hlad, nepohodlie, únava, neistota...ale aj najlepšie- eufória, šťastie, nadšenie. Pokiaľ máte to isté životné nastavenie, aj po krízach budete mať vášho partnera po svojom boku.Verím, že toto je aplikovateľné tak v priateľstve, v práci či v komunite. Nikto nie sme dokonalý ale ľahšie sa zdieľa nedokonalosť s ľuďmi, ktorí majú rovnaké životné smerovanie a hodnoty ako my.Ďakujem ti Janči, že si po mojom boku. Ľúbim ťa ❤️ aj keď fakt neznášam, keď máš svoje nevrlé dni🤪. Avšak vydržať na tie dobré, stojí určite za to (tento odkaz je poslaný niekde do vesmíru, lebo viem, že Janči tieto moje posty nečíta 😂)Spíme s kamarátmi Lenkou, Marekom a ich detičkami na Sklenianskych lúkach a máme fakt skvelý večer! Večerný ohníček, cvrkanie cvrčkov a krásny západ slnka❤ ...
View on Facebook

Aby sme sa mohli podeliť o naše zážitky formou pozerateľného dokumentu, vyzbierali sme peniaze na natočenie dokumentu o našej ceste (startlab kampaň).